BLACKLINE
█FORUMA HOŞGELDİNİZ ██ÜYE OLUN veya GİRİŞ YAPIN███
████████████████████████████████████████████
███▒░░░░░░░░░░░░░▒██████████████████████▓▓██
█████▒░▒█████████▒░▒█████████████████▓░░▒███
███████▒░▒█████████▒░▒████████████▓░░░░▒████
█████████▒░▒█████████▒░▒███████▓░░▒▓▓░▒█████
███████████▒░▒█████████▒░░██▓░░▒▓██▓░▒██████
█████████████▒░▒░░▓██████░░░▒▓████▓░▒███████
████████████▒░░▒█▓░░▓█▓░░▒███████▓░▒████████
█████████▒░░▒██████░░░▒█████████▓░▒█████████
██████▒░░▒██████▓░░▒███████████▓░▒██████████
███▓░░░░░░░░░░░░▒█████████████▓░▒███████████
███████████▒░▒█████████████▓░░░░░░░░░░░░▒███
██████████▒░▓███████████▓░░▒██████▓░░▒▓█████
█████████▒░▓█████████▓░░░▓█████▓░░▒▓████████
████████▒░▓███████▓░░░░▒░░▓█▓░░▒████████████
███████▒░▓█████▓░░░░▒▓███▓▒░▒░░█████████████
██████▒░▓███▓░░▒██▒░▒█████████▒░▒███████████
█████▓░▓█▒░░▒███████▒░▒█████████▒░▒█████████
████▓░░░░▒████████████▒░▒█████████▒░░▓██████
███▓░░▒█████████████████▒░▒█████████▒░▒█████
██▓▒██████████████████████▒░░░░░░░░░░░░░░▓██
████████████████████████████████████████████
BLACKLINE
█FORUMA HOŞGELDİNİZ ██ÜYE OLUN veya GİRİŞ YAPIN███
████████████████████████████████████████████
███▒░░░░░░░░░░░░░▒██████████████████████▓▓██
█████▒░▒█████████▒░▒█████████████████▓░░▒███
███████▒░▒█████████▒░▒████████████▓░░░░▒████
█████████▒░▒█████████▒░▒███████▓░░▒▓▓░▒█████
███████████▒░▒█████████▒░░██▓░░▒▓██▓░▒██████
█████████████▒░▒░░▓██████░░░▒▓████▓░▒███████
████████████▒░░▒█▓░░▓█▓░░▒███████▓░▒████████
█████████▒░░▒██████░░░▒█████████▓░▒█████████
██████▒░░▒██████▓░░▒███████████▓░▒██████████
███▓░░░░░░░░░░░░▒█████████████▓░▒███████████
███████████▒░▒█████████████▓░░░░░░░░░░░░▒███
██████████▒░▓███████████▓░░▒██████▓░░▒▓█████
█████████▒░▓█████████▓░░░▓█████▓░░▒▓████████
████████▒░▓███████▓░░░░▒░░▓█▓░░▒████████████
███████▒░▓█████▓░░░░▒▓███▓▒░▒░░█████████████
██████▒░▓███▓░░▒██▒░▒█████████▒░▒███████████
█████▓░▓█▒░░▒███████▒░▒█████████▒░▒█████████
████▓░░░░▒████████████▒░▒█████████▒░░▓██████
███▓░░▒█████████████████▒░▒█████████▒░▒█████
██▓▒██████████████████████▒░░░░░░░░░░░░░░▓██
████████████████████████████████████████████
BLACKLINE
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

BLACKLINE

Blackline Forum
 
AnasayfaAnasayfa  PortalPortal  PublicationsPublications  Latest imagesLatest images  SSSSSS  AramaArama  Üye ListesiÜye Listesi  Kullanıcı GruplarıKullanıcı Grupları  Kayıt OlKayıt Ol  Youtube Kanal  Giriş yapGiriş yap  

 

 Marc Laidlaw Half-Life Röportajı

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
blackline
Admin
Admin
blackline


Mesaj Sayısı : 159
Puan : 438
Reputation : 0
Kayıt tarihi : 14/06/24
Nerden : Isparta

Marc Laidlaw Half-Life Röportajı Empty
MesajKonu: Marc Laidlaw Half-Life Röportajı   Marc Laidlaw Half-Life Röportajı EmptyCuma Ağus. 09, 2024 8:36 pm

Bilim kurgu yazarı Marc, Dad's Nuke, Neon Lotus ve The 37th Mandala gibi romanlar yazdı - ama yine de Half-Life 2 ve Half-Life’ın devam eden maceralarında kral hikâye adamı ve kelime ustası olmayı başardı. Ve adam konuşmayı gerçekten biliyor... Peki Gordon Freeman karakteri nereden çıktı?

Marc Laidlaw: Gordon Freeman karakteri mi? Aslında en nihayetinde o sadece bir isimdi. Oynadığınız bu karakter, bu evrene bakan bir gözlüktü, onun içinde hareket etmenizi sağlayan bir motivasyon gücüydü. Sadece, oyuncunun kendi başına keşif yapmasına engel olmayacak, ama yine de belirli bir rolü olduğunu hissettirecek birini yaratmak istedik - oyuncunun bu rolü doğru oynayıp oynamadığından hiçbir zaman tam olarak emin olamaması, ama bunun yine de tüm deneyimin bir parçası olması gerekiyordu.

Doğru şeyi mi yapıyorsunuz yoksa yanlış şeyi mi? Size bir şey yaptığınızı söylerken aslında her şeyin sizi bundan farklı bir şey yapmaya zorlamasıyla oynamayı gerçekten seviyoruz. Oyunda ironi var - herkes size bir bilim insanı olduğunuzu söylüyor, ama aslında yaptığınız tek şey etrafta koşup bir şeyler vurmak. Bu tür şeylerin hepsi Gordon Freeman'ın "kovasına" giriyor...

G-Man nasıl ortaya çıktı?

Marc Laidlaw: Ken Birdwell'in ofisime geldiğini hatırlıyorum ve Black Mesa gibi bir kurumda sahip olacağınız çeşitli görevleri düşünüyordu. Bilim insanlarınız ve onların yöneticileri - vergi memurları, hükümetin kitapları kontrol eden ve başka bir çıkarı temsil eden görevlileri var - ve onların kim olduklarından tam olarak emin değilsiniz.

Orijinal konsept buradan doğdu ve oradan geliştik. "Ne iş yapıyor?" "Aslında bir savaş karakteri değil." "Peki ona ateş ettiğinizde ne oluyor?" "Adamı aslında öldüremediğiniz ortaya çıkıyor." "Peki bu onun hakkında ne anlama geliyor?"

Orijinal Half-Life'tan kesilen karakterler var mıydı?

Marc Laidlaw: Aslında her zaman yeterli kaynağımız yoktu; başlarda daha geniş bir karakter yelpazesine sahip olmak istedik - kadın bilim insanları ve benzeri şeyler istedik - ama doku okuma belleğimiz yoktu. Tren, içeri girerken eşit fırsatlar sunan bir işveren olduğunu söylüyor, ama gerçek şu ki o gün orada hiç kadın yoktu. Hepsi evde kaldı; bir şeyler olduğunu biliyorlardı.

HL2'de Dr. Mossman ile olan ilişki, Half-Life'ta yapmaya çalıştığımız bir sahneydi. Bu sahne için bir grup şey yapmıştık, burada kadın bir bilim insanı tarafından bir ihanet vardı; o sırada hikayede Freeman avlanıyordu ve bilim insanlarının hepsinin arkadaşınız olduğunu düşünüyorsunuz, bu yüzden bu bilim insanı size yardım alacağını söylüyor ve bulunduğunuz odada kalmanızı söylüyor - ve sonra korumaları çağırıyor. Bunu Half-Life'ta yapamadık - o seviyede karakterlere sahip değildik - bu yüzden HL2'de yeterince ileri düzeyde karakterlere sahip olduğumuzda bu durumu gerçekleştirmek harikaydı.

Eski gelişim ve hikaye fikirlerinize sık sık geri döner misiniz?

Marc Laidlaw: Bazen bir şey ortaya çıkar ve "Half-Life'ta bunu yapmaya çalıştığımızı hatırlıyor musun, ama nasıl çalıştıracağımızı bulamadık?" deriz. Bu yüzden evet, karışımdan bir şeyler çıkarırız ve çalışmasını sağlarız. Demek istediğim, Half-Life'ın başlarında test odasında sıkça duyduğunuz bir bilim insanı var ve o bir daha hiç ortaya çıkmadı. Ve sonunda onun tüm bu süre boyunca nerede olduğunu bulduk! O adamı nasıl geri getireceğimizi bulmak oldukça eğlenceli oldu.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://www.youtube.com/c/BLACKLINE1
 
Marc Laidlaw Half-Life Röportajı
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Half-Life 2: Inhuman
» Half-Life: Prisoner
» Half-Life: Interlude
» Half-Life: OVERWORLD
» Half-Life 2 modlarına nasıl Türkçe altyazı eklenir?

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
BLACKLINE :: Sohbet ve Paylaşım :: Oyunlar :: Half-Life-
Buraya geçin: