Kendisine neden hapse girdiği sorulduğunda omuz silkiyor: "Kötü şanstan dolayı burdayım diyor. Yani işlediği suçların cezasını çektiğini düşünmüyor. Çünkü biliyor ki Vice City’de daha büyük suçlar işleyen insanlar elini kolunu sallayarak geziyor. O ise sadece şanssız olduğu için yakalanmış ve hapse düşmüştür. Şehrin zenginleri ise Lucia’nın aksine şanslıdır. Vice City’de zengin olan ve lüks içinde yaşayanların insanların arasında suça karışmamış kimse yoktur. Çünkü burası yozlaşmış bir şehirdir. Tıpkı diğer GTa şehirleri gibi. Suç işlemeden hayatta kalamayacağınız bir şehir. Kurallara uymanın cezası fakir kalmaktır. Bu gerçek hayatta da mı böyledir, orası tartışmalı bir konu.
Bu yüzden bu anti-kahramanlarımız da bir şekilde yollarını bulmaya çalışıyor. Ve sadece suç işlemekte yetmez, oyun, oyunculara sıfırdan bir suç imparatorluğu kurdukları hissini verir. Örneğin CJ 'düşük seviyeli bir suçluydu, sokak serserisiydi' ama bir jetpack çalmak için üst düzey korunan bir askeri tesise girdi. Bu yüzden gta 6’da da önce küçük suçlarla başlayıp daha sonra şehri yerinden oynatan görevler yapacağız.
Örneğin daha önce görünmeyen bir mekanik olarak kara para aklama, gemilerle kaçakçılık yapma ve tanık korkutma gibi yeteneklerimiz olacak. Bu sistem Red dead’de de görülüyor. Aranmamak için cinayet işlediğinizi gören bir tanığı tehdit ederek sizi ihbar etmesini kayda almasını engellemeniz gerekecek. Tabiki Red Dead Redemption 2 Çıtayı Çok Yükseltti, Grand Theft Auto 6 aynı standardı Karşılamayadabilir. Nede olsa gta 6 için en büyük zorluk, büyük bir şehri modern açık dünya standartlarına göre inşa etmenin zorluğunda yatıyor. Bu yüzden oyunun devrim niteliğinde olacağını beklemek, yalnızca hayal kırıklığına yol açabilir. Grand Theft Auto 6'nın iyi ve kötü pek çok sürprizi olabilir ve oyunla ilgili büyük beklentilere girmek yerine sadece oyunun tadını çıkarmaya odaklanmamız gerekiyor.
Ama bir ihtimal de oyunun mükemmel olacağı yönünde, nede olsa bu 2 milyar dolar bütçe ile yapılan oyun.
2 milyar dolar. Bazı ülkelerin hazinesinde tuttuğu paradan bile fazla bir rakam.
Ve bu paranın yarısını zaten oyunun yayınlandığı ilk gün içinde geri kazanacaklar. Firmanın en büyük başarısızlığı ise veri güvenliği. Küçük bir çocuk bile verilerini çalabiliyor ne acı.
Fragmanın başlangıcı, oyunun bitiminden sonra gerçekleşiyor gibi görünüyor. GTA 6 hikayesinin sonunda Lucia'nın hapse girdiğini düşünürseniz bu çok mantıklı olacaktır. Yani aslında fragmanı tersten izlemek gerekiyor. Bu spekülasyon, fragmanın yayınlanmasından hemen sonra Rockstar tarafından yayınlanan resmi poster tarafından destekleniyor.
Bu posterde Lucia'nın sağ bacağında bir ayak bileğine takılmış elektronik prangayı görüyoruz.
Lucia'nın Jason'a, her ikisinin de içinde bulundukları durumdan kurtulmasının tek yolunun "birlikte kalmak, güvenmek ve bir takım olmak" olduğunu söylediği, bu suç maceralarında itici güç olduğunu izliyoruz. Lucia karakteri, güçlü ve bağımsız ama sosyopat ve tehlikeli bir kadının tasvirini ele alıyor. Bu da Jason ile olan ilişkide cinsiyet rolleri değişerek, dominant baskın kişinin Lucia olacağı anlamına geliyor. Lucia'nın mağazayı soyarken önde yürüyen kişi olduğunu, sanki itici güç oymuş gibi olduğunu görüyoruz.
Karakterlerin Sosyo-kültürel ve ekonomik eğilimleri fragmanda açıkça görülüyor, Zenginler hayatlarının en güzel zamanlarını geçirirken, geride kalanlar hayat mücadelesi veriyor. Jason'ın suç kariyerinin ilk yıllarına küçük çaplı suçlar işleyerek ya da aslında temiz bir sayfa açarak hayata başlamış olması muhtemeldir. Ancak, Lucia'ya aşık olup onunla büyüdükçe, suç hayatı ona iyi geldi.
Ancak her zaman öyle değil, Bazı hayran spekülasyonlarına göre, Jason'ın her Lucia’nın yanında suç işlerken daha çekingen ve gergin göründüğünü, Lucia'nın ise polisler onları kovalarken bile rahat olduğunu fark etti. Jason'ın gerginliği, Lucia'dan bir şeyler saklıyor olabileceğini gösteriyor ve en olası teori, Jason'ın gizli bir polis olması olabilir ya da en azından eskiden öyleydi. GTA oyunları bize daha önce hiç bir polis memurunun, özellikle de ana karakterlerden birinin bakış açısını göstermemişti. Yani hem bir kadın hem gizli polis karakterler olarak 2 büyük yeniliği görebiliriz. Tıpkı Sleeping Dogs oyunundaki gibi yada Hızlı ve öfkelideki Brian gibi bir gizli polis.
Jason polis ama yine de Lucia’yı seviyor. Büyük ihtimalle Lucia'ya aşık oluyor ve görevi ile aşkı arasında kalıyor. İlişkide bir çatışma, gerginlik veya trajedi olacaktır illaki, bu yüzden aralarında bir çatışma olabilir. Jason ona ihanet etmiş olarak görünse de aslında onu korumak için ele verecektir. Çünkü işleyeceği bir suç Lucia’nın ölümü ile sonuçlanmasını istemiyordur bu yüzden hapiste kalması onun için daha güvenli olacaktır.
GTA6 mimiklere ve duygulara önem veren bir oyun olacaktır. Erkek başrolün aşkını kurtarmak için görev sırasında belirli akıl oyunları yapmak zorunda kalabileceği ve bazen şehri silahlarla keşfederken güven sorunlarının kontrol edilebileceği birçok senaryo olacağını varsayıyoruz.
Ayrıca Fragmanda bir uyuşturucu baskını yapan bir polisin bakış açısını gösteren sahne de var. Bazı hayranlar bu, kafa kamerası görüntülerinde kapıyı tekmeleyen kişinin yani bunun Jason'ın gözünden görüşe olabileceğini teorileştirdi. Bu sahne Jason’un polis geçmişine gönderme olduğunu ima edebilir.
Bir Reddit kullanıcısı, erkek kahramanın "polis tarzında bir saç kesimine" sahip olduğuna dikkat çekti. VE ek olarak, Jason’un Miami-Dade Polisine bağlı SWAT ekibinin kullandığı renge birebir aynı olan yeşil kargo pantolon giydiğini bile görüyoruz. Koluna taktığı saatte askeri tarzda bir saat var. Bu saat neden önemli? Jason'ın saatini John Wick gibi taktığını görüyoruz. Eğitimli bir asker veya polis memuru görevdeyken saatini her zaman bileğinin içine doğru takıyor, bu da resmi bir askeri eğitim aldığını gösterir. Saati bu şekilde kullanmak, yansımanın konumunuzu ele vermemesini sağlar. Bu, söylentilere göre polis geçmişiyle ilgili söylentileri daha da güçlendiriyor.
Ve daha bunun gibi bir çok işaret var.
Zaten bu yüzden erkek karakterin adı gizli tutuluyor olabilir. İlginç bir şekilde, Lucia'nın yüzü fragman boyunca çeşitli sahnelerde birçok kez ortaya çıkarken, Jason'ın yüzü gizli kalıyor. Fragman Adeta Jason'ı Görmezden Geliyor.
Rockstar Games, erkek kahramanın kimliğini kasıtlı olarak bir sır olarak saklıyor ve bu stratejiyi karakterinin etrafında entrika ve gerilim oluşturmak için kullanıyor olabilir.
Lucia tehlikeli ve pervasızdır, Jason ise olaylar geliştikçe bir polis olarak ahlakını korumak zorundadır. Polis teorisine dair hiçbir kanıt yok tabi bunların hepsi spekülasyondan ibarettir. Sonuç olarak, bu analizler sadece referans amaçlıdır. Tüm bu teorileri doğrulamak için hala bir sonraki fragmanı yada oyunun çıkmasını beklememiz gerekiyor. Nede olsa birkaç saniyelik görüntülere göre analiz kasıyoruz.
Ama Erkek kahramanın bir polis olması, benzersiz bir GTA dinamiği yaratacaktır. Jason’un polis eğitimi becerilerini silah ve araçlarda kullanıyor olabilir. Yada polislikten atılmış olması, polislere düşman olmak için hafif bir motivasyon sağlamakla kalmaz, aynı zamanda polisleri anlayabilmesini sağlayarak özel bir beceri olarak da kullanılabilir. Lucia ise, şehrin yerli kızı olarak Vice City'nin mahalleleri ve yeraltı suç dünyası hakkındaki bilgisinden yararlanabilir.
Peki Jason neden polislikten atıldı? Tıpkı CRASH gibi yozlaşmış polislere karşı çıktığı için, taraf değiştirmek zorunda kalıyor olabilir. (Behzat Ç)
Jason muhtemelen hayattan bıkacak ve bir çıkış yolu arayacak. ve işte burada Lucia'yayla karşılacak.
Çift karakterlerimiz oyuna yasanın iki karşıt taraflarında hikayeye başlayabilir, ancak sonradan aralarında bir bağ kurulabilir ve suçlu bir çift olarak bir araya gelebilir. Böyle bir ilişki, birçok ilginç ve büyüleyici bir anlatı olasılığı yaratacaktır ve ikili arasındaki potansiyel ideolojik farklılıklar, Lucia'nın fragmandaki sorusuna çok fazla ağırlık katabilir: "Güven?"
Zaten bu yüzden gta5’in aksine 3 değil 2 karakter var. Çünkü hikaye bu ikilem üzerine kurulu olacak. Bir polis bir suçluya güvenebilir mi? Peki bir suçlu bir polise güvenebilir mi? Her şeyin pamuk ipliğine bağlı olduğu son derece dramatik olaylar göreceğiz.
Bu ilişkinin bir benzerini GTA4’te de görmüştük.
Niko Bellic ve Michelle'in Aşk Hikayesi GTA dünyasında En yürek burkan ihanet hikayelerinden biri, ve bu aşk Niko Bellic için bir felakete dönüştü.
Catalina'nın Claude'a ihanet etmesi, Lance Vance'in Tommy Vercetti'ye ihanet etmesi, Big Smoke ve Ryder'ın CJ'ye ihanet etmesinden bile daha kötü bir olaydı aslında. Çünkü Niko, Michel’i gerçekten sevmişti ve Niko ona güvenebileceğini sanmıştı ve ona başka kimseye anlatmayacağı hikayelerini anlattı. Birisi Niko’ya saldırdığında onu korumak için dövülen tek kız arkadaşı oydu. Sonra gerçek isminin Karen olduğunu öğreniyoruz ve kendisi IAA yani Ulusal Güvenlik Ajansına çalışan bir istihbarat ajanı olduğunu görüyoruz. Niko'yu gerçekten önemsiyor gibi görünüyordu, sevecen bir insandı, kimyaları uyuşuyordu ama ona ihanet ettiği için pişmanlık duyuyor gibiydi, bu işi yaparken zorlandığını söylemişti.
Ayrıca ona ihanet etmek zorunda kaldığında gözle görülür bir şekilde incinir ve Niko ona küfür ettiğinde üzülür.
Niko’dan hoşlansa bile kariyeri için duygularını feda etti. Niko Bellic, Michelle yüzünden kendi hayatını perişan ederken, Karen Daniels hayatına temiz bir sayfa açarak yeniden başlamayı başardı ve kariyerini IAA'da ilerletti ve teşkilatta yüksek bir rütbeye atladı. Ancak GTA5’de daha ruhsuz, acımasız, kibirli, küçümseyici ve manipülatif, otoriter bir insana yani yozlaşmış bir polise dönüştü, işkence yaparken görüldü. Karen oyunda görülen en iyi karakter konseptlerinden birine sahip. Gta6’da da gelebilir.
Benzer bir ilişki, Catalina ve CJ arasında da vardı. Ama bu çok toksik bir ilişkiydi. Catalina’nın evinin bahçesinde eski sevgilerini öldürerek yan yana dizerek gömmüş birisi. İlişkileri ilk başta normal görünüyordu, ancak ilişkilerinin sonuna doğru Catalina’nın psikopat ve tehlikeli bir kadın olduğunu anlayınca CJ ondan soğudu ancak para için onunla beraber olmaya devam etti.
Beraber soygunlar yaptılar. CJ’in onunla işi bitince CJ’i kıskandırmak için Claude ile birlikte oldu, ama daha sonra Claude’a da ihanet etti. Genel olarak tehlikeli, ateşli ve korkusuz bir karakter izlenimi vermiştir. Suç işleri ile alakası olmayan Claude'u kendine benzeterek bir nevi kendi sonunu hazırlamıştır. Çünkü Claude, Catalina’yı tanımadan önce sadece bir şöfördü.
Grand Theft Auto hiçbir zaman en şiddetli oyun olmadı. Bilim kurgu nişancı oyunu Gears of War'da, monitörünüzün camına kanlar fışkırarak sıçrayana kadar düşmanları testereyle kesebiliyorsunuz mesela. GTA oyunlarında böyle bir ölüm fiziği yoktur. Ancak GTA serisi, 25 yıldır oyunculara, istedikleri kadar acımasız olabileceği ve azılı suçlular olarak sanal şehirlerde dolaşma özgürlüğü verdi. Bu temalar bir suç macerası hikayesi için uygun olsa da, Oyunlardaki silahlı şiddet, cinsel davranışlar ve alkol bağımlılığı tasvirleri, GTA'yı tüm zamanların en tartışmalı oyunlarından biri haline getirdi. 1997'deki dönem bile, ilk GTA sürümü, bu tip tartışmalarla doluydu. Bu kötü şöhret aslında GTA geliştiricilerinin tam olarak istediği şeydi, GTA San Andreas ve GTA V, siyahları geri kalmış gecekondu mahallelerinde yaşayan suçlu gangsterler olarak tasvir ettikleri için şimdiye kadarki en ırkçı oyun olduğu suçlamalarına maruz kalıyor? Bazı insanlar Bu oyunların dünya çapında yasaklanması ve bu oyunları oynayanların ve keyif alanların cezalandırılması gerektiğine düşünüyor. Bunlara kalsa dünya fahreneight romanındaki gibi bir yer olurdu.
Cancel culture yani Linç kültürü, gta ilk çıktığında sosyal medya yoktu, sosyal medya beraberinde kendi ahlaki konseptini de getirdi. Orta çağda idam edilmek üzere darağacına götürülen bir suçlunun önünde, suçları okunmakta olan şahsa at boku fırlatanlar bugün aynı şeyi sosyal medyada yapıyor. Zaten bu nedenle içinde bulunduğumuz çağa “yeni ortaçağ” diyenler var. Yani bir çeşit itibar suikastidir. Ancak Rockstar bu suikastlerden hiç etkilenmiyor, aksine daha da güçlenerek çıkıyor, ününe ün katıyor. Yani insanların GTA’yı çok şiddet içeriyor diye kötülemesi rockstarın işine geliyor.
Ki Rockstar gta'daki şiddeti eleştirenlere manhunt gibi bir oyunla cevap vermiştir, şiddet öyle olmaz böyle olur diye. Yani istesek daha şiddetlisini de yaparız demek için.
Yeni oyunun sosyal medyayı konu alacak olması tesadüf değil, sosyal medyayla gelen dijital ahlak kültürünün tüm hassasiyetlerini kevgire çevirecek bir oyun geliyor. Çünkü Rockstar'ın en başından öğrendiği bir şey varsa, o da tartışma satmak. Oyunlarını bilerek tartışmalı yapıyorlar ki hakkından çok söz edilsin. GTa6 çıktığında o kadar çok, o kadar çok linç yiyecek ki, bu linçler şirkete milyarlarca dolar kazandıracak. Rockstar, adeta hikayedeki kara mizahı kaldıramayan ve woke kültürünü savunan sjw-politik doğrucuları inek gibi sağacak, çünkü rockstar sağ gösterip sol vurarak, reklamın iyisi kötüsü olmaz mantığını en iyi uygulayan, sansasyonel olmayı seven bir oyun şirketidir. Hatta red dead’de feministlerin dövüldüğü videolar pek çok tartışma yaratmıştı. Oyundaki feministler sadece kadınların oy kullanabilme hakkına sahip olmasını savunuyorlardı ve oyuncu bu kadınlara yumruk atıp timsahlara yem ediyordu. Oldukça çirkin ve sapkınca bir oynama biçimi ama tek amaç gıcıklık olsun diye trollemek. Çünkü oyuncunun böyle bir şeyi gerçek hayatta destekleyeceğini düşünemeyiz. Sadece yapıyorum, çünkü yapabiliyorum mantığıyla çekilmiş bir video. (bu genelde hackerların felsefesidir)
Kınama çılgınlığı o kadar artmıştı ki Hatta oyun videosunu yayınlayan kanalı bile kapatmışlardı. Bu tartışmalar kim bilir şirkete ne kadar para kazandırmıştır. Bu olay Kanalın sahibini de oldukça ünlü etti şimdi 2 milyondan fazla abonesi var. (akıyor maşallah)
Hatta oyundaki sanal sosyal medyada da bu tip olaylar yaşanacak. Oyunu kötüleyen insanlarla dalga geçen yorumlar yazılacak.
GTA 5'te telefonunuzdan erişebileceğiniz web siteleri ve arayabileceğiniz kişiler vardı, ancak şimdi GTA 6'da cep telefonuyla, Instagram ve Facebook'a çok benzeyen canlı akış, hikaye gönderme ve hesap takip özelliklerine sahip bir tür sosyal medya uygulaması olacağı doğrulandı. Vice City’nin influencerlarını takip ederek onlardan görevler alacağız.
Bazı insanlar oyunda bir kadın kahramanı oynayacak olmanın olmasının, GTA’yı SJW kültürüne yenik düşürmüş olduğunu düşünüyor? R*'in bunu sadece SJW'nin baskısı nedeniyle yaptığını düşünüyorlar.
Bu şekilde düşünen birinin beyin ölümü gerçekmiş desek yanlış olmaz. Çünkü Lucia'nın ana kahraman olması heyecan verici ve merak uyandırıcı. Lucia bize Gta dünyasına farklı bir perspektiften bakmamızı sağlayacak.
Michael'ı seslendiren aktör Ned Luke yeni kadın karakter Lucia'ya destek verdiğini açıkladı ve GTA6’ya woke olmuş diyenlere palyaço dedi.
Çünkü bir kadın karakteri oynamak GTA’yı ve Lucia’yı daha dokunulmaz kılacaktır. Çünkü oyunda bizzat kadınlara verilen pozitif ayrımcılıktan faydalanarak suç işleyeceğimiz bölümler olacak.
Bu durum büyük tartışmalar yaratacak. Kadınları şiddetten "koruma" içgüdüsü aslında içimizde olan bir şey. Mesela bir erkek karakter öldüğünde hiç üzülmeyiz de, Lara Croft’un narin vücudu yaralanınca içimiz cız eder. Ağlayan bir erkek görsek onunla dalga bile geçeriz de, ağlayan bir kadın görsek, ona yardım etmek için seferber oluruz. Bu zaten erkeksi bir şey, koruyucu olmak için doğuştan gelen bir arzu. Oyunlarda kadınların tasviri de genellikle "zor durumdaki genç kız" gibi klişeleri yansıtır. Erkek karakterler ise genellikle klişeleşmiş olarak bir çeşit hipermaskülenlik adeta şövalye gibi büyük vücutlu, kaslı, kurtarıcı bir süper kahraman olarak olarak tasvir edilir. Hatta bu duruma feminist teoride, yardımsever cinsiyetçilik deniliyor ve kadınların saf, masum, kırılgan, korunmaya muhtaç olarak göstermenin sosyal statüsünü düşük tasfir edilmesi olarak gördükleri için bu tip oyunlara kadın düşmanı suçlaması da yapabiliyorlar.
Ama Trevor Philips ve Michael De Santa, gibi karakterler erkekleri "yalancı, dolandırıcı, psikopat, kötü koca ve baba" olarak tasvir ettiğini görüyoruz. Yani GTA erkekleri de kötülüyor desek yalan olmaz. Sonuçta masum kadınları öldüren şerefsiz erkekleri oynuyoruz. Hep itlik ve serserilik yapıyoruz.
Yani erkekler hep berbat insanlar olarak gösteriliyor. Karakterlerin zaten kötü niyetli, ahlaksız toxic tipler olmaları lazım illa. Suç dünyasında ne varsa, suç oyununda da o tipler olmalı. gta'yı gta yapan da bu sokak jargonu teması değildir zaten. Trevor pompalı tüfekle kafa uçuran, gelene geçene sataşıp küfreden, taşkınlık çıkaran pis bir karakter ki böyle pislik bir adamın cinsiyetçi ve ırkçı şakalar yapmaması abes durur asıl. Trevor zaten iğrenç bir insan olduğu için o şakaları yapması normaldir.
Torbacılık yapan çete üyelerinin arasında hiç kadın yok. Kadın karakterler genelde kurtarılmaları gereken aciz insanlardır. Örneğin Michael'ın kızını pornocuların elinden kurtarıyoruz. Michael kızını cinsel istismarcı sapıkların elinden kurtarsa bile yine yaranamaz. Tracey sen benim hayatıma karışamazsın diye babasına trip atar. Hangi baba kızının böyle kötü yola düşmesine göz yumabilir? Yani kurtarıcı şövalye olmak o kadar da iyi bir şey değildir. Michael’ın kızı Tracey bir Valley Girl’dür ve gerçekten de şımarık bir sürtükdür. Kendine ait onlyfans tarzı sitesi vardır ve orada üstsüz resimlerini para karşılığı satar, babasının bundan haberi yok. (Tracey Suxxx nickini kullanır)
(Valley girl, tıpkı bimbo akımı gibi genelde düşük zekalı, materyalist, sinir bozucu, dış görünüşüne aşırı önem veren aptal sarışın klişesi tarzında genç kızlara deniliyor. ) Michael'ın çocukları ise asla böyle şeyler yapmak zorunda kalmadılar, hiçbir zaman paraya sıkışmadılar çünkü her zaman iyi durumdaydılar. Jimmy, hiçbir zaman iş aramak zorunda kalmadığını kendi bile söyledi. Çünkü Michael banka soygunları yaparak ailesini lüks zenginlik içinde baktı.
Oğlu, tüm gün oyun oynayıp, internette siber zorbalık yapan şımarık bir obez.
Kızı kendini sosyal medya influensırı olarak gören bir onlyfanscı,
Ünlü olmak için HER ŞEYİ yapacak bir Britney Spears özentisi.
annesine çekmiş ki annesi de striptizciymiş.
Sürekli dırdır yapan Karısı, yoga eğitmeni ile aldatıyor.
Bu bir "kırık rüya" senaryosudur. Amerikan rüyasının bir yalandan ibaret olduğunu gösteriyor oyun bize.
Ne kadar parası olursa olsun asla mutlu olamıyor, para saadet getirmez sözünün bir örneği. Kimse böyle bir ailenin babası olmak istemez.
Tracey’in odasına bakarsanız, masasının üzerinde kişisel gelişim kitapları olduğunu fark edeceksiniz. "kimse şişman bir kız istemez" gibi bir şey söylüyor, tuvalete kustuğunu gördüğünüz gerçekten üzücü bir sahne var. açıkça vücut memnuniyetsizliği ve yeme bozukluğu yaşadığı görülüyor. Yani para için değil sırf ego tatmini için, ailesinden göremediği ilgiyi sapık erkeklerden görmek için seks işçisi olmuş birisi.
GTA'daki kadınlar büyük ölçüde cinsel obje olarak nitelendiriliyor. Dar bikiniler ve mini etekler giyiyorlar. Dahası, oyuncuların kadınlarla olan tek gerçek etkileşimleri kadın striptizciler ve, eskortlar.
Oyunda şu ana kadar gördüğümüz tek "normal" kadın, Trevor’un kaçırdığı Meksikalı bir kartel liderinin karısı. Ki trevor ona bu yüzden aşık oluyor. Çünkü tüm şehirdeki kadınların aksine tek normal insan evladı bu kadın. Trevorun psikopat olmasının sebebi de zaten toplumun yozlaşmışlığıdır.
Bu yüzden normal sıradan bir insan görünce ondan çok etkilenip aşık oluyor. Toplum normal olsa, Trevor gibi bir adam ortaya çıkmazdı. Eğer gerçek dünyada, toplum yozlaşırsa Trevor gibi adamlar türeyip aramızda dolaşabilir. Yani bizi şiddete meyilli hale getiren oyunlar değil, toplumun yozlaşmışlıklarıdır.
Soyguncu haydut bir baba ve eski bir striptizci anne tarafından büyütüldüğü düşünürsek, Tracey’in başına gelenler hiç şaşırtıcı değil.
Bu kadınlar gerçek bir kadın değil, hepsi ucube yaratıklardır. Plajda güneşlenen, dar kıyafetler giyip starbaksta ve gece klüplerinde takılan şehvetli aptallar olarak gösteriliyor.
Selfi çekilirken kamyonun altında kalacak kadar aptal kadınlar. Bu tamamen ironik bir tasfirdir.
GameSpot'tan Carolyn Petitc isimli bir yazar, GTA V'i " son derece kadın düşmanı" olarak nitelendirse de aslında oyun biyolojik cinsiyet olarak kadınları hedef almıyor. Daha çok amerikan tarzı yaşam tarzını benimsemiş kadınları kötülüyor. Ama feministler bunu anlamıyor.
Yani bu yüzden sırf kadınsınız diye her şeyi üstünüze alınmanıza gerek yok. Çünkü siz kaliforniyalı değilsiniz. Gtadaki kadınlar, kaliforniyalı kadınların yaşam tarzının ironik bir tasfiridir aslında.
Yani cinsiyetle değil, daha çok stereotiple dalga geçiyor denilebilir.
Oyunun dikkat çekmeye çalıştığı müstehcen maskaralıklar, bir toplum eleştirisi değilde nedir?
Sadece grand theft auto oynayarak amerika ve batı dünyasında yeşeren kültürel trendleri ve onların saçmalıklarını öğrenebilirsiniz. Gta bizi dolayısıyla "bu rüyadan uyandıran" bir tokat vazifesi görüyor.
Amerika'daki silah ve şiddet kültürüyle alay etmek için bir video oyununu kullanmak, oyunun ilk çıkışından bu yana ezici başarısı göz önüne alındığında, doğru bir taktik gibi görünüyor.
GTA oyunları hep ataerkil olmakla eleştirilse de hikayede erkek olmanın hiçbir faydasını göremiyoruz, erkek karakterlerin başına hiç iyi şeyler gelmiyor. Hikayelerine baktığımızda hayal kırıklıklarıyla dolu bir hayattan başka bir şey göremiyoruz. Böyle bir dünyada niko gibi acı çeken bir karakter olmaktansa direk dansı yapan bir kadın olmak daha iyidir.
Bu yüzden Grand Theft Auto 6’nın Kadın Karakterle oynanan bir oyun olması çok daha iyi olacaktır. Video oyunları çoğu zaman erkeklerin bakış açısından, erkekler için ve erkekler tarafından yaratılmış gibi görünüyor. Ve bu oyunları oynayanlar, ne kadar popüler olursa olsun, yine de evden dışarı çıkmayan arkadaşsız asosyal imajı ile damgalanırlar. Bu yüzden genelde "kızların öz bakım, sosyal etkileşimler ve ev işlerine daha fazla önem verdiği" fikrine dayanan herkes, oyun oynamayı erkeksi bir aktivite olarak görülürler. Bu nedenle, erkeklerin oyun oynamaya ayıracak daha fazla zamanı vardır. Kızlar ise daha sosyal oldukları için oyun oynamaya vakitleri olmaz. Makyaj yaparlar, arkadaşlarıyla, flörtleriyle veya sevgilileriyle takılırlar, clüplere partilere giderler. Sadece işi gücü olmayan, asosyal ezik erkekler yağlı saç ve cips kokan elleriyle sabah akşam oyun oynar ki bu gamer erkek oyuna ara verip clübe gitse damsız almadıkları için yine hüsrana uğrayacak.
Şiddet ise bir erkek özelliği olarak görülüyor. Arabalar, silahlar, patlamalar, canavarlar, gibi şeyler. Erkekler doğası gereği kadınlardan daha rekabetçi oldukları ve kendilerini bir şekilde kanıtlama ihtiyacı hissettikleri için (yani boss yenmek, herkesten daha iyi ganimete, puana sahip olmak, herkesten daha iyi istatistiklere sahip olmak, listenin en üstüne çıkmak, daha fazla oyun kazanmak, diğer oyunculara hükmetmek. Bunların hepsi erkeklere has bir özellik.
Bunların içinden anca tek tük Jahrein gibi yayıncılar çıkar, bu asosyal gamerlar da bu adamları kendilerine rol modeli olarak görürler.
Bu yüzden oyun oynamak bir erkek hobisi gibi görünüyor. Dolayısıyla oyun oynayan bir erkek, hayatsız ve olgunlaşamamış bir erkek olarak olarak görüldüğü için kadınlar tarafından küçümsenebilir. Yani oyun oynayan bir erkek, bir kadının ihtiyaçlarını karşılayamaz zaten. Son zamanlarda çok popüler bir kavram var aşko kuşko kız diye, bunların yabancı versiyonu valley girl ve bimbo akımlarının etkisinde olan kadınlar ve bu kadınlar, kadın nüfusunun %90’ını oluşturur ki bu %90 popüler kültürün etkisinde olan kadınlardır. Dolayısıyla oyun oynayan kadınlar ise sadece %10’dur. Yani kadınların sadece %10 oyun oynuyorsa, Genç erkeklerinde %65’ı oyun oynar. En oyunlarla ilgisiz olan erkek bile gider playstation kafelerde pes atar.
Bu yüzden bu bimbo kızlarının, oyun oynayan ezik incel erkeklere hiç bakarlar mı? Bu yüzden oyun oynayan erkeklerin istemsiz bekar olması son derece normal bir durumdur. Çünkü popüler kültür ve medya hem kadınları hem de erkeklere bambaşka şeyler satıyor. Kadın ve erkeklerin bambaşka dünyalara sahip olmasının sebebi de bu popüler kültürdür.
Bunun en büyük kanıtı şudur ki: Erkekler insanlık tarihinin başından beri sahip olduğu doğal içgüdülerine göre yaşamını şekillendiriyor. Ancak kadınların ilgi duyduğu makyaj, moda, estetik, flört gibi konular sadece son 100 yıldır hayatımızda var. Eski çağlarda sadece saraylarda yaşayan aristokrat sınıfı ve hanedan prensesleri makyaj yapabiliyordu, diğer kadınlar bunlardan mahrumdu. Ki makyaj dediğimiz şey zaten özellikle 18. Yüzyılda Avrupa’da erkeklerin yaptığı ve bulduğu bir şeydi, çünkü makyaj yapmak saygınlık ve zenginlik göstergesiydi, makyaj sonradan kadınlara geçmiş bir şey. ama bugün böyle makyaj yapıp gezsek palyaço gibi görününüz. çünkü eski zamanın görsel algısı ile bugünkü aynı değil. Makyaj ancak kapitalizmden sonra kadınların hayatına ve ilgi alanına girebilmiştir.
Ama erkek eski çağlarda savaşçı şövalye olurdu, bugün şövalyelere ihtiyaç kalmadığı için oyunlarda bu içgüdüyü törpülüyorlar. Yani değişen bir şey olmadı.
Burada anlatmaya çalışılan şey şudur ki: Sadece GTA’nın kadın karakterli olması bile dyunların daha gerçekçi ve ilgi çekici hale gelmesini sağlayacak. Gerçek dünyadaki kadınların varlığını ve deneyimlerini yansıtan daha fazla kadın karakter, oyunların daha gerçekçi ve ilgi çekici hale gelmesine yardımcı olacak.
Bu, oyuncuların oyunlarla daha fazla bağlantı kurmasına ve oyunlardan daha fazla zevk almasını sağlayacak. Kadınların oyunlara daha fazla ilgi duymasına ve oyun oynamasına teşvik edecek. Oyunlarında kadın karakterlerin artması, oyun endüstrisi ve toplum için önemli değişikliklere yol açabilecek bir gelişmedir. Oyun oynamanın herkes için eğlenceli ve ödüllendirici bir deneyim olabilecek ve Bu sayede Oyun oynamanın cinsiyetten bağımsız bir aktivite olduğu fikri daha fazla toplumda hakim olacak. Hatta bimboların sayısı azalacak, kadınlar daha normal insanlara dönüşecek ve daha anlayışlı hale gelecek. Böylece önyargılar azalacak ve oyun oynamanın, asosyal ezik erkek aktivitesi olarak görülme olmaktan çıkacak. Çünkü oyun oynayan bir kadın bimbo olamaz. (Hatta femboyların bu kadar çoğalmasının nedenide bu bimbo akımıdır) Yani GTA’nın kadın karakterli olması en çok erkeklerin faydasına.
Çünkü şiddette, şiddet içerikli oyun da artık erkeklerin tekelinden çıkacak. Şiddet erkeklere has bir şey değil, cinsiyet fark etmeksizin insanın ve canlıların doğasında olan bir şeydir. Medeniyet ise bu şiddeti ne kadar kontrol edebilme becerisine sahip olmak ile ilgilidir.
Medeniyet, toplumların çatışmayı çözmek için şiddetten kaçınmayı ve daha barışçıl ve yapıcı yolları kullanmayı öğrenmesidir. Örneğin sorunları düello yaparak çözmek mi daha mantıklıdır yoksa csgo’da maç yaparak kazananın dediği olması mı daha barışçıl olur?
Şiddet içeren bilgisayar oyunlarına karşı temel iddia, oyuncuyu şiddete karşı duyarsızlaştırmasıdır. Yani, bir oyuncu oyunda insanları öldürmek ve yaralamak için yeterince zaman harcarsa, gerçek hayatta da aynısını yapmaya karşı çekingenliğini kaybetmesi. Ancak yapılan araştırmalara göre Şiddet içeren oyunların saldırganlığın arttırması ile ilgili hiçbir kanıt bulunamıştır.
Şiddet, aslında tür olarak doğamızda olan bir şeydir. Oyunlar da doğuştan gelen bu şiddet ihtiyacımızı, kimseye tamamen zararsız bir şekilde ifade etmemiz için bize doğal bir çıkış noktası sağlar.
Video oyunları tamamen fantezidir, ancak uyandırdıkları duygular oldukça gerçek olabilir. Eski çağlarda dünya ve toplum daha şiddetli bir yerdi. Bir düşünün, Al Capone hayattayken GTA gibi oyunlar yoktu, şimdi ise GTA var Al Capone gibi adamlar yok değil mi? Ama GTA ortaya çıktığında, oyunu oynamak, bu tür şiddet içeren ve alışılmışın dışında faaliyetler yapmak isteyen insanların içindeki stres ve öfkeyi rahatlattı. Sanal bir gerçeklikte, Arabalarla ve helikopterlerlrle çarpışmak, insanları vurmak, soygun yapmak, paraşütle atlamak. Oyuncular her türlü aptalca şeyler yapma özgürlüğüne sahip olurlar ve hiçbir sorumluluk almaz. İnsanı rahatlatacak başka bir şey olamazdı. Oyun zaten hiçbir zaman sivilleri ve masum insanları öldürmeyi amaçlamadı ve buna odaklanmadı, ama oyuncunun yoldan geçen birini öldürmesini de kısıtlamaz. Oyundaki herhangi bir NPC'ye istediğiniz her şeyi yapmalarına izin verilir. Bir sokakta yürüyen, alışverişten dönen sıradan kadınlara kelimenin tam anlamıyla el bombası atabilirsiniz. Yani oyunda bir ahlaksızlık varsa bu oyuncunun kendi ahlaksızlığı, yapımcının değil. Oyunda çocuk olmamasının nedeni de budur.
Ki zaten birini öldürdüğünüzde polisle başınız belaya girer ki, polise kafa tutarsanız daha güçlü swat ekipleriyle karşılaşırsınız. Bu da suç işlemenin kötü bir şey oldu algısını insan beynine programlar.
Modern dünyada ise şiddet bir tabu oldu. İnsan olarak aslında şiddetten zevk almaya programlandık.
Bir tabu olmasına rağmen, şiddet hayatımızın neredeyse her alanına yayılmıştır. Medya şiddeti bize açık büfe menü gibi sunuyor; aksiyon filmleri, box dövüşleri, savaş hikayeleri. İnsanlar şiddeti severler. Bu bir suç değil çünkü şiddet heyecan verici ve eğlencelidir. Şiddet içeren yapımlar, adrenalin pompalayarak, heyecan verici bir deneyim sağlar. Şiddet dramatiktir ve izleyicilere güçlü duygular uyandırır. Bu duygular, izleyicinin yada oyuncunun karakterle daha güçlü bir bağlantı kurmasına yardımcı olabilir. Çatışmada hayatta kalmaya çalışan bir askerin yerine kendinizi koyarsınız.
Ve şiddet içeren yapımlar izleyicilere bir kaçış sunabilir. Escapism, Gerçek dünyadaki stres ve endişeden uzaklaşmak için şiddet içeren bir film veya oyunla ilgilenmek rahatlatıcı bir yol olabilir. Bu tip yapımlar sadece çocuklar için zararlıdır ki sadece yetişkinler tüketmelidir. Escapism’in dışında bu tip oyunlar aslında bir çeşit Second Life gibidir. Yani hayatımız çok berbat, bu yüzden sanal dünyalarda mutluluk aradığımızdan değil, second life sadece alternatif bir hayat sunar size. Biz aslında normal, kurallara uyan, işinde gücünde vatandaşlarız. Ama suç dünyasında, soygun yapan kötü kişiler olsaydık nasıl olurdu? İşte second life’da bu maceraları deneyimleyebiliriz. Hem de kimseye zarar vermeden. Tabiki GTA bir yaşam simülatörü değil, alternatif bir evrendir.
GTA Vice City'nin 3D evrenindeki ilk görünümü, Miami Vice, Scarface ve Seksenler modasının bir parodisini yapmakla ilgiliyken, GTA6’da ise 'Florida man' kültürünü, medyanın mümkün olduğunca müstehcen bir biçimde ele almayı sevdiği Sunshine State konseptinde, şehirde yaşanan garip ve tuhaf suçlar ve olayların sık sık sosyal medyada meme fenomenlerinin viral olduğu bir dünya yansıtılıyor. Miami bir suç cennetidir. Florida eyaletindeki bilgi özgürlüğü yasasısı sayesinde gazetecilerin polis tutanaklarına diğer eyaletlerdeki meslektaşlarına göre daha kolay erişebilmesi bu tür haberlerin çok yayılmasının bir nedenidir. Yani 'Leonida man' konsepti, sürekli etrafta irrasyonel ve garip şeyler yapan insanları ve onların internette absürt videolarla viral olmasını konu alıyor. Mesela yolun ortasına sofra kurup yemek yiyen bir adam, acayip yerlerde dans eden insanlar, arabasında geyikle yolculuk yapanlar ve daha bir sürü kaotik saçmalık. Florida yani Leonida manyaklarla dolu bir yer ve oyunun her yerinde bu manyaklarla bol bol karşılacağız. Sonrada diyeceğiz ki: floridalı değil mi ne beklersin, normaldir florida'da olur böyle şeyler. Yani GTA 6, geçmiş oyunlara kıyasla daha farklı bir mizah komedi tonuna sahip olacak.
(https://youtu.be/tGalAPv9BcU -
https://youtu.be/qiK3OPL0TJY https://youtu.be/Qu0WydJjx_4)Fragman boyunca en çok gözümüze sokulan şeyi fark edeceksiniz ki, sosyal medya içeriği için poz veren insanlar ve onların yaptığı maskaralıklar. Sahilde kız arkadaşını filme alan bir adam, Bir arabanın tepesinde twerk yapan kadınlar ve Kaka emojisi dolu yorumlarla dolan canlı yayınlar, sokakta koşan çıplak vatandaşlar, tanga giyip bahçesini sulayan adam, elinde çekiçle millete saldıran manyak kadın. Yani buradan GTA6’nın tamamen sosyal medya ve meme odaklı bir oyun olacağını anlıyoruz. Nasıl şehirde gezen npcler olacaksa, yaptığımız her görevin sosyal medyada bir etkisi olacak ve npcler bunları paylaşıp yorum yapacak. Diyelim ki bir NPC ile kavga ettiniz ve başka bir NPC dövüşü kaydetti ve daha sonra interneti açtığınızda anasayfanızda dövüşü görseniz oldukça havalı olurdu.
Örneğin: Red Dead Redemption 2'de hikayenin nasıl sonuçlanacağını veya diyaloğların nasıl şekilleneceğini etkileyen birçok seçenekle karşılaşıyoruz. Gta V'te de bazen NPC'ler arabanızın ne kadar güzel olduğu hakkında yorum yapar ve fotoğrafını çeker. Gta6’da Oyun içi internet büyük olasılıkla çok daha ayrıntılı olacak. Hatta oyunda bir sosyal medya infuenceri bile olabileceksiniz. "Strangers and Freaks" tarzı görevler de sosyal medya üzerinden alınacak. Red Dead Redemption oyunlarında görülen Onur mekaniğinin bir versiyonunu dahil etmenin bir yolu olarak sosyal medyayı kullanabilir. İnternete düşen videolarımız, kamuoyunu değiştirerek etraftaki npc vatandaşların bize saygı duyması, korkması gibi tepkilerle karşılaşabiliriz.
Sosyal medya kültürü parodisinin hikayenin ana parçası olacağı için, Vice City’de takipçi kazanabileceğinize ve bunun hikayeyi şekillendirecek önemli bir unsur olabileceğini düşünebiliriz.
Sosyal medya önceki Grand Theft Auto oyunlarında da görülmüştü. Ancak Grand Theft Auto 4'te Niko Bellic, sadece basit web sitelerini kullandı ve yalnızca standart e-postası aracılığıyla iletişim kurdu.
GTA5’te ise İFruit ve ve 9G çeken Drone telefonları (drone android, ifruit ise iphone) ile Facebook ve Twitter’ın parodi melezi olan Life Invader ve İnstagram çakması Snapmatic sosyal medyasını kullanıyorduk. GTA6’da da daha çok Tiktok, Reels, Shorts tarzı bir sosyal medya sistemi olacak.
Bu yaklaşımla, hem Lucia hem de klipleri çeken Jason olarak oynayarak takipçi kazanmak için belirli aktiviteler yaparak şehirde dolaşmanız gerektiği gibi bir dizi olasılık görüyoruz. Tıpkı Bonnie ve Clyde'ın hayranlarının 1932’de gazeteler aracılığıyla takip etmesi gibi, insanlar da sosyal medya aracılığıyla onları takip edecek, onları örnek alacak. Karakterlerimiz işledikleri suçlarla ünlü olacaklar ve bu şekilde kendi hayran kitlesini oluşturacak ve bu da onların Vice City kamuoyunda tanınmasına yol açacak. Eyaletin yüksek nüfusu, sürekli değişken hava durumu, meth’in yaygınlaşması ve akıl sağlığı, tıp sektöründe yetersizlikten kaynaklandığını öne süren raporlar mevcut. Caddelerdeki billboardlarda da antidepresan reklamlarını görüyoruz. Reklama göre insani duygular bir hastalık ve bu ilaç duyguları tedavi ettiğini iddia ediyor.
Gta serisi mizah anlamında oyunların south parkı gibidir. Hiçbir oyun firması Rockstar gibi hiciv yapamaz. Bu kadın ilaçlarını almadığı için delirmiş olmalı.
Ve GTA4’ün hikayesinin bel kemiğini oluşturan elmaslar. O elmaslar için çok kişi savaştı ve öldü. Oyunun sonunda Jerry Kapowitz isminde evsiz bir Vietnam gazisi, çöpleri karıştırırken 2 milyon değerindeki elması buluyor ve hayatı değişiyor. Radyodaki Haberlerde Jery, servetiyle Vice City’de bir silah ve içki dükkanı açacağı söyleniyordu. O silah dükkanını fragmanda görüyoruz. Pawn & Gun ismindeki dükkanlar gta 6 ile 4’ü bağlayan olaylara sahne olabilir. (https://youtu.be/LUVL0mCMLac)
Şehir dışında ise, Everglades bölgesinin doğal manzaralarını görüyoruz. Burası Florida'nın güneyindeki tropik bir sulak alandır. Florida’da son yıllarda büyük bir timsah problemi yaşanıyor. Bu yüzden Florida'da timsah avcılığı yasal ve iyi bir gelir kapısı. Bir zamanlar timsahların nesli tükenme tehlikesi vardı ancak bu durum son buldu ve artık Florida’da 10 kişi başına 1 timsah düşüyor.
İnsanlar evde muhabbet kuşu besler gibi timsah besliyor.
GTA, özünde şehirde geçen bir oyunudur, oynayışta kelimenin tam anlamıyla şehirseldir, hareketli şehir manzaralarında gerçekleşir.
Ancak yeni oyunda bataklıkları ziyaret etmek umut verici geliyor. Red dead’de çamura bulandığımız manzaraları gta6’da bol bol göreceğiz. Fragman bunu bizzat vurguluyor, Çamur Kulübü isminde oyunda katılabileceğiniz off-road tarzı etkinliklerin olduğu bölümler görüyoruz.
Son-Ön İnceleme:
GTA 6'nın Çift Kahraman Dinamiği GTA 5'in 3’lü sisteminden çok daha farklı ve zengin olacak. GTa oyunları İlginç ve renkli karakterler sunma konusundaki zengin hikaye anlatımına bir seridir.
Bu İki kahraman arasındaki ilişki, tam bir çalkantılı romantizm dolu drama kaynağı ve olacak. GTA 5, birbiriyle uyumsuz bir suçlu ekibine odaklanmıştı, Michael, Trevor ve Franklin, bu karakterlerin her biri birbirinden oldukça farklıdır, ancak hepsi Los Santos'ta bir suç çılgınlığına girmek için güçlerini birleştirir.
Oyunun çıkmasına sadece bir yıl var: 2025. Ancak serideki önceki tüm oyunlar kendi yıllarının dördüncü çeyreğinde piyasaya sürüldüğünden, oyunun tam iki yıl uzakta olduğunu varsaymakta mantıklıdır. Zaten GTA oyunları çoğu zaman hep konsollara çıkıyor, bir yıl sonra da bilgisayar için yayınlanıyor. Bu yüzden Bilgisayar’da GTA6 oynamak için büyük ihtimalle 2026’ya kadar bekleyebiliriz. Ancak Oyun endüstrisinin öngörülemezliği çok yüksektir. Beklediğimizden daha erkek yada geçte çıkabilir. Mart veya Nisan aylarından da çıkabilir. (gta4 release date)
Red Dead Redemption 2'nin PC'deki muazzam popülaritesi, Rockstar'ın PC platformunu ciddiye alması için harika bir neden. Bu yüzden PC’ye çıkmama ihtimali yoktur.
Yeni fragman da yaz ayların yayınlacak.
GTA 6 fragmanında görünen manzaralar o kadar iyiydi, ki bazı kişiler oyunun bu kadar iyi görünebileceğinden şüphe duymuş olabilir.
Yollarda, yoğun trafik, tıklım tıklım dolu plajlara ve gerçekçi aydınlatmalardan şimdiye kadar gördüğümüz en gerçekçi sulara, ultra gerçekçi saçlara ve hatta cilt lekeline sahip olan NPC'lerin yaşam-yaşam doğasını görebileceğimiz , GTA 6 - ilk bakışta - olağanüstü görünüyor. Grafikleri ne kadar ileri götürdüklerini görmek gerçekten etkileyici, oyun dünyası zaten yıllar geçtikte en gerçekçi fotorealizme doğru gidiyor. Ancak şöyle bir şey var ki, GTa4’ ve GTA5’in ilk fragmanı yayınlandığında da aynı şekilde etkileyiciydi. Vay be ne kadar gerçekçi yapmışlar diyorduk. Ama sonrasında oyuna alışınca grafikler daha eski gelmeye başlıyor. Bu yüzden eskiden severek oynadığımız bir oyunu tekrar oynadığımızda aynı tadı veremeyebiliyor. Ama rockstar hiçbir zaman oyun fragmanlarında ve sinematiklerinde CGI renderları kullanmaz. Fragmandaki görüntüler tamamen oyun için görüntülerdir. Oyunlar ilk çıktığı zamanlar hep hatalı ve sorunlu olabiliyor hatta oyunda çökme ve donmalar bile olabiliyor. Bu yüzden ilk çıkışından bir süre sonra yapılan güncellemelerden sonra oyun tam keyfiyle oynanılabilir oluyor her zaman. Ancak şundan emin olabiliriz ki, grafikler red dead redemption’un birkaç tık ilerisinde olacaktır. GTA6'ya teknik açıdan göz attığımızda grafik motorundada birçok iyileştirme ve geliştirmeyi görüyoruz. RAge motorunun potansiyeli gerçekten çok büyük. Rockstar her zaman en son oyun geliştirme tekniklerinin zirvesinde olmuştur. GTA6’da bundan farklı olmayacak. Rage motrunun 9. sürümü görünüşe göre Unreal 5'ten bile daha güçlü.
Fragman, her türlü maskaralığı yapan çeşit çeşit NPC'leri gösteriyor, bu da büyük olasılıkla eskisinden daha çok etkileşimli olduğunu anlıyoruz, bu nedenle şehirdeki seyahatimiz sırasında birçok renkli kişilikle karşılaşmamız tamamen mantıklı. Tabiki hayran oyuncuların beklentileri çok artacaktır.
Eski gtalarda çocukken minigun alıp şehirde katliam yapardık. (malibu katliamı)
Paytak paytak yürüyen şişman adamlar, düşük çözünürlüklü bikini giymiş kadınlar, bunları öldürmek çok daha kolay ve eğlenceliydi.
Ama yeni oyunlar gerçekçi olunca aynı şeyleri yapmak eskisi kadar zevkli olmuyor. Sanki birini vurunca gerçekten acı çekmiş gibi davranıyorlar. Bu yüzden sadece göreve odaklanıyoruz. Hatta bazen suçu bırakıp, kurallara uyup kırmızı ışıkta bekliyoruz. GTA6’da Vice city’nin manzaralarının keyfini çıkarmak için daha sakince oynamakta oynamanın diğer bir yolu. Hatta gta6’da bir pasif mod olacağı söyleniyor. Pasif modu açınca suç işleme özelliği kapanacak, normal insanlar gibi normal Hatta belki de oyun pasif modu açtığımızda oturum boyunca bizi yalnızca saygın, meşru davranışlara odaklayacak. Her zaman insanları öldürdüğümüz değil, insanlara yardım ettiğimiz görevler de olacak. GTA Online'da görülen 'İyi Davranış' ödüllerine benzer şekilde puanlandırma sistemi de olabilir. Red dead’de iyi adamı da oynayabiliyorduk ve insanlara karşı daha yardımsever davranıyorduk, kanun kaçağı olsakta en azından daha vicdanlı olabiliyorduk ve bu hikayeyi etkiliyordu.
Pasif modu açınca çimleri biçiyor, çiftçilik yapıyor veya köpekleri gezdiriyorsunuz. Hatta eski gtalarda taksicilik, ambulans şöförü ve polislik yapmakta güzeldi.
Ama polis arabası çalıp, polislik yapmak biraz saçma kalıyor. Yeni gta’da bunu daha gelişmiş hale getirebilirler. Zaten karakterimiz Jason polis olacaksa Vice City’de bol bol suç ile savaşabileceğimiz anlamına da geliyor. Ne de olsa Lucia’nın hapiste haberi olmaz.
Tüm bunlar da Rockstar’ın da biz oyuncular gibi olgunlaştığı anlamına geliyor. GTa 6, eski oyunlardaki gibi çocuksu unsurları bitirip daha olgun bir ton benimsiyor.
GTA6’nın haritası sadece Vice City değil, Leonida eyaleti olduğunu görüyoruz. Yani Vice City sadece oyun alanının ufak bir kısmı.
Çeşitli kaynaklara göre, GTA 6'nın gelişimi 2014 yılında başladı. TEK BIR OYUN GELIŞTIRMEK IÇIN ON YIL geçti ve hala yapımı bitmedi.
GTA 6: Tarihin En İyi Oyunu Olma Yarışını Başlatıyor. Bu yarışa Valve mutlaka katılacaktır.
Bu kanalı takip ediyorsanız zaten artık az çok konseptimizi anlamışsınızdır. En çok beklenen ancak henüz çıkmayan, yüksek beklentiye sahip hype yaratan oyunları daha çok masaya yatırıyoruz ve veri madenciliği yapıyoruz.
GTA’nın öyle bir kitlesi vardır ki, GTA 6'yı bekleyenler, GTA 5'in piyasaya sürülmesinden bu yana on yıl geçmesinden sonra, özellikle GTA 5 oynayan yetişkinler veya gençler ve Gta vice city, san andreas oynayan 90'ların çocuklarının anılarından beslenen kapsamlı bir kitle var.
Yani Y, kuşağı Z kuşağı yok.
Valve ve Rockstar kuşağı var bizim için.
GTA VI gibi bir oyun sadece başka bir devam oyunu değil, her yaştan insanın ortak bir duygusudur.
Oyunla pek ilgilenmeyenler için bile, yalnızca GTA VI onları oyun dünyasına sokmaya yetebilir.
Sonuç olarak, Hepimiz GTA 6'yı GTA 5'ten daha uzun süre oynayacağız bu kesin.
GTA gibi amiral gemisi oyunları, tüm oyun şirketlerinin kendi gemilerini suya sürmesini tetikleyebilir. Yepyeni bir oyun çağını başladığını görüyoruz. Bu yarışın şampiyonluğunu GTA’ya kaptırmak istemeyen rakipler olacaktır.
Half-Life 2 bir fenomendi, o kadar iyi bir oyundu ki, ona karşı yöneltilen birkaç şikayetten biri, sonsuza kadar devam etmemesiydi. Half-Life 3'ten bahsetmek bile bir meme hatta dalga konusu haline geldi. Daha sonraki videolarda Half-Life 3’ün neden çıkmadığını ve 3. Oyun hakkında sahip olduğumuz tüm bilgileri inceleyeceğiz. Half-Life bir şekilde geri dönecek.
Rockstar 1 gta6 fragmanı yayınladı ve internet adeta yıkıldı.
Valve'ın tek yapması gereken ise sadece '3' rakamını tweetlemek!
Tüm video oyun dünyası alev alev yanacak!
Ve oyunlar altın çağına geri döneceğiz. Her şey normale dönecek ve oyun oynamaya ilk başladığımız o mutlu zamanlara geri döneceğiz.
Aramızdaki tüm buzlar eriyecek. Kimse birbirini kırmayacak. Küresel ısınmanında en iyi yanı da bu zaten.
Umarız size en sevdiğimiz oyunlardan Grand Theft Auto 6 ile ilgili ayrıntıları mümkün olacak en iyi şekilde vermişizdir. İzlediğiniz için teşekkürler.